Monday, March 23, 2015

#Buat tahu atau tak tahu .

Assalammualaikum.

Situasi A
A : Kau tahu meatball kat ikea tu sedap giler ...
B : kau pernah pergi makan ke kat sana ?
A : tak aku search google je .

Situasi B
A : Semalam aku pergi ikea dia punya meatball sedap giler aku sampai tambah berkali-kali .
B : Tulah aku pun pernah dengar orang cakap macam tu cuma aku belum berkesempatan nak pergi.
A : Nanti kita pergi .

Hari nie terasa terpanggil nak menari-nari isu dua makluk nie . Okey guys buat tahu atau buat-buat tahu mempunyai  maksud yang berbeza . Sometime orang yang tahu nie di lebih banyak input yang dapat di kongsikan , malah orang yang tahu ini dia membuat kajian bukan melalui pembacaan saja , dia buat permerhatian pergi sendiri ke tempat tu . Kalau orang yang buat-buat tahu nie berbeza pula mereka hanya bercakap berdasarkan apa yang orang lain cakap . Bahaya sebenarnya macam tu . Orang yang cuba buat-buat tahu nie berkemungkinan akan dapat malu sendiri . So if you tak pastikan sesuatu tu better you diam .