Saturday, October 31, 2015

#Day 3 : PENANG



Assalammualaikum.

Pejam celik pejam celik dah 3 hari kat penang. Bila lama-lama di tempat orang mula rindu di tempat sendiri . Yelah bak kata perpatah melayu "hujan emas di negeri orang hujan batu di negeri sendiri lebih baik di negeri sendiri". Hari nie kami teruskan jelajah penang . Kami pergi ke penang hill . Dah ke penang kalau tak pergi ke penang hill rasa macam tak complete lah penang trip nie . Kami pergi ke penang hill as usually naik bus 204 . Bus nie betul-betul hantar ke depan pintu masuk penang hill . Tinggal bayar , beratur dan naik train. Sampai kat puncak penang hill wara jadi teruja sebab suasana yang cool dan angin-angin sempoi buat rasa diri di ambang-ambangan . 

Wara dengan diorang decide nak naik kereta tour puncak bukit . Satu kereta RM30 untuk 4 orang . I think berbaloi. Sebab kat puncak bukit tu viewnyaa sangat cantik dan banyak villa2 yang besar-besar . Lepas dah pusing bukit perut menagis minta di isi . So pergi makan kat cafe penang hill . Harga boleh tahan but some stall mahal dan tak sedap . So kena pandai-pandai pilih . Lepas ke penang hill someone my friend nak shooping so weoall pergi ke gurney plaza . Masuk je gurney dah terlintas dah dalam otak "ala-ala pavi" terus pergi ke ATM apa lagi . Segala jenama in the world ada kat situ . Paddini , h&m sangat-sangat besar dan rambang mata kat market depa nie .Orang penang kaya-kaya .

Lepas dah buat marathon di dalam gurney masing-masing dah penat so kami pulang ke tune hotel. Tak banyak tempat kami pergi tapi yang pastinya sedikit sebanyak adalah pengalaman kami di sini . Boleh sembang loghat utara dengan anak cucu cicit 😁. Okey over baru 3 hari macam pro pulak loghat . Okey esok last day in penang . I will update to you guys . Incase siapa nak tengok gambar di penang tengok di instagram wramkhtr . 




Penang Hill



Nampak jerebu.



Semestinya kami.
 .

 

No comments:

Post a Comment